Skorzystaj z 10 lub 20 rat 0%, które nigdy nie wzrosną! Dowiedz się więcej na karcie produktu lub w informacjach o ofertach ratalnych w stopce sklepu.

Koszyk

Dodano produkt do koszyka

Jak to jest ze zwrotem fotela czy mebli kupionych w sklepie internetowym?

Czy można zwrócić zakupione meble?

Stoły, fotele, czy duże narożniki do salonu kuszą miłośników pięknych wnętrz. Nic w tym dziwnego – są praktyczne, eleganckie i wygodne. Łatwość zakupów internetowych daje szanse, których wcześniej nie mieliśmy. Dziś możemy wybierać z szerokiej gamy artykułów z całego kraju.

Wiele firm meblowych oferuje swoim internetowym klientom możliwość zwrotu lub wymiany produktów. Zazwyczaj jednak mają one albo swoje ograniczenia czasowe, albo inne warunki, którym należy sprostać. Ważne, aby przed dokonaniem zakupu zapoznać się ze szczegółami polityki firmy, ponieważ zwrot mebli może okazać się daleki od naszych wyobrażeń

Jaki przysługuje mi zwrot?

Polskie prawo konsumenckie zapewnia, że wszystkie rzeczy zakupione w internecie można zwrócić w ciągu 14 dni od momentu ich zakupienia. Brzmi rewelacyjnie, prawda? Sytuacja jednak nieco się komplikuje. Ponieważ sposób, w jaki możemy dokonać zwrotu, nie jest jednoznaczny. Spornymi mogą się okazać:

  • opakowanie,
  • wysyłka,
  • a nawet kwota zwrotu.

Pełny zwrot poniesionych kosztów oczywiście jest możliwy, jednak – jak się okazuje – nie zawsze. Jeśli towar posiada jakiekolwiek ślady użytkowania, sklep może uznać, że nie jest zobowiązany do zwrotu całej kwoty. 

Jeśli chcesz mieć pewność, że Twój zwrot zostanie zaakceptowany, sprawdź warunki polityki zwrotów firmy. Dobry sklep meblowy z chęcią Ci wszystko wyjaśni. Możesz bezpośrednio kontaktować się ze sprzedawcą lub obsługującym Cię pracownikiem sklepu internetowego.

Dlaczego to jest tak ważne?

Złożony fotel, nawet jeśli nigdy nie był użytkowany, staje się produktem o mniejszej wartości. Z tego względu zwrot złożonych mebli jest trudniejszy. Gdy idziesz do sklepu, nie chcesz wybierać produktów, które z jakiegokolwiek powodu ktoś odrzucił. To normalne, że w takiej sytuacji wartość zwracanego towaru spada. Dlatego, jeśli chcesz dokonać zwrotu mebli zakupionych przez internet i liczysz na pełną kwotę, upewnij się, że są w idealnym stanie.

Czy możliwy jest zwrot złożonych mebli?

Oczywiście zwrot złożonych mebli jest jak najbardziej możliwy. Niemniej wielkość zwrotu poniesionych kosztów może odbiegać od pierwotnej kwoty wydanej na zakupione meble. Fotel, który został już skręcony, nie jest pełnowartościowym produktem. Za meble, na których są widoczne oznaki użytkowania lub uszkodzenia, nie otrzymasz pełnego zwrotu. Pamiętaj również o tym, by przestrzegać terminów i procedur.

O tym warto pamiętać

Zwrot mebli zakupionych przez internet to nie jest żaden przywilej, a gwarantowane przez państwo prawo. Musisz jednak wiedzieć, jaka jest polityka zwrotów danej firmy. Kto ponosi koszt przesyłki, jaki masz czas na dokonanie zwrotu i o jakich dokumentach nie wolno Ci zapomnieć.

Dowiedz się dokładnie, w jaki sposób możesz zgłosić chęć zwrotu. Być może wystarczy e-mail. W tej sytuacji liczą się detale. Dobrze spakowany fotel, brak widocznych śladów użytkowania, niezniszczone opakowanie, w tym zachowane folie lub elementy styropianowe będą działały na Twoją korzyść. Rutynowa ekspertyza jest w tym momencie niezwykle ważna. W końcu zwrot mebli – choć zupełnie naturalny – musi zostać przeprowadzony zgodnie z obowiązującymi procedurami.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami – chętnie udzielimy Ci wsparcia.

Data publikacji: 10.03.2023 12:06:00

mebloo.pl Reviews with ekomi-pl.com